رونمایی از سند رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال ۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای خراسان رضوی خریداری شد بیمه رایگان ۵ دهک اول درآمدی با هدف افزایش دسترسی به خدمات درمانی حمایت از یک‌ هزار و ۶۰۰ زن سرپرست‌خانوار نیازمند در خراسان‌رضوی و توانمندسازی آن‌ها جدال وحشتناک پسربچه ۱۲ ساله و سگ ولگرد در کرج + عکس بانوی مرگ مغزی در مشهد به شش بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش‌های رگباری و رعد و برق در بیشتر استان‌ها (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساده‌ترین کاری که می‌تواند شما را از ابتلا به یک نوع سرطان نجات دهد توموری نادر اما خطرناک در مردان | انواع سرطان تناسلی مردان، علائم، عوامل خطر و درمان‌ها ثبت و رسیدگی به ۲۸ شکایت از مدارس غیردولتی در خراسان رضوی طی سال گذشته | شهریه مدارس، اصلی‌ترین موضوع گلایه‌مندی‌ها توصیه‌های مهم پلیس فرودگاه به زائران حج تمتع خراسانی | بدرقه‌کنندگان به فرودگاه نیایند سناریوی متناقض سارق کیف طلا، او را به دام انداخت برخورد موتورسیکلت‌ها در سبزوار یک کشته و ۲ مجروح داشت (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت مادر ۵۰ ساله و فرزند ۱۵ ساله‌اش بر اثر گاز گرفتگی در مشهد | مونوکسید کربن ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود موج جدید بارندگی به کشور از فردا یکشنبه | پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در هفته جاری (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات جدید از زلزله در اردبیل (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) زلزله اردبیل را لرزاند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارز ویژه سفر حج در خراسان رضوی از فردا کجا توزیع می شود؟ + آدرس جنازه چهار نفر در یک مجتمع مسکونی در خرم‌آباد کشف شد آغاز عرضه ارز ویژه سفر حج از فردا (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آبیارسانی با تانکر به ۲۰۰ روستا در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۶۷۴۳
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
آبیارسانی با تانکر به ۲۰۰ روستا در خراسان رضوی
۲۰۰ روستا در این استان با تانکر آبیارسانی می‌شود که ۱۱۵ روستا از این تعداد زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی افزود: برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به روستاها باید از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات لازم جذب شود.

 

سید ابراهیم علوی خاطرنشان کرد: طول شبکه آب در روستاهای استان حدود ۲۴ هزار کیلومتر است که به علت فرسوده بودن شبکه ۳۰ درصد آب به هدر می‌رود. 

 

وی گفت: سه هزار و ۳۱۴ روستا با جمعیت یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر در این استان وجود دارد که ۲ هزار و ۵۹۸ روستا از این تعداد دارای بیش از ۲۰ خانوار جمعیت است و یک میلیون و ۷۱۸ هزار نفر در این روستاها ساکن هستند.

 

علوی افزود: از روستاهای بیش از ۲۰ خانوار جمعیت استان ۲ هزار و ۴۸۶ روستا با جمعیت یک میلیون و ۵۸۳ هزار نفر زیرپوشش خدمات بهداشتی آب قرار دارد.

 

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از نظر جمعیت روستایی بهره‌مند از آب شرب ۹۷ درصد روستاها از این شاخص بهره‌مند هستند و ۲۴ آزمایشگاه آب برای کنترل مطلوبیت آب در روستاهای استان فعال است.


وی گفت: آب مورد نیاز روستاییان استان از هزار و ۱۵ حلقه چاه، ۲۰۴ چشمه و ۸۳ رشته قنات تامین می‌شود.
علوی افزود: خراسان رضوی با بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی بالاترین جمعیت روستایی در کشور را دارد.

 

علوی در خصوص یکپارچه‌سازی خدمات در شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی نیز افزود: پروژه یکپارچه سازی از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و پس از مدتی مسکوت ماند و از سال ۱۳۹۸ دوباره توسط وزارت نیرو مطرح شد که در آستانه اجرایی شدن است.


وی گفت: در این طرح شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی با هم ادغام خواهند شد و هم‌اینک این طرح در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران و اصفهان در مرحله عملیاتی قرار گرفته و در خراسان رضوی نیز حداکثر تا یک ماه آینده عملیاتی می‌شود.


علوی افزود: پس از اجرای این طرح شرکت آب و فاضلاب مشهد هم تبدیل به شرکت آب و فاضلاب شهرستان مشهد خواهد شد و روستاهای این شهرستان زیرپوشش این شرکت قرار خواهند گرفت.


در حال حاضر بیش از  یک میلیون و ۵۹۰ هزار نفر در ۲ هزار و ۴۸۶ روستای این استان زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند. این شرکت هم‌اکنون با افزون بر ۶۰۰ هزار مشترک بیشترین جمعیت روستایی زیرپوشش را در کشور دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->